TrueTalk Logo

TrueTalk pijler inzichten TrueTalk pijler inzichten TrueTalk Logo

Het Privacybeleid

TrueTalk en jouw privacy

Bij TrueTalk wordt dagelijks hard gewerkt met en voor mensen. Dat is gaaf en inspirerend. Daarbij mogen wij werken met zeer persoonlijke gegevens van klanten en hun gesprekspartners. Iedereen mag erop vertrouwen dat wij alles doen alle beschermd te houden. In sommige gevallen slaan we daarvoor informatie op. Op deze pagina delen we wat we precies opslaan, waar we het voor gebruiken, en hoe lang dat opgeslagen wordt. Mocht je vragen hebben over de gegevens die wij van je verwerken, dan nodigen we je uit deze te stellen via info@truetalk.nl

Samengevat

  • Truetalk gebruikt de gegevens die je aan ons verstrekt om onze hoofd-dienstverlening, opdoen van inzichten, mogelijk te maken.
  • Wij wisselen gegevens niet uit aan derden.
  • De manier waarop wij met je gegevens omgaan en deze veilig bewaren, is geheel volgens de Europese wet.
  • Alle opgeslagen gegevens worden binnen de EU opgeslagen. Alle privacywaarborgen zoals deze genoemd zijn in de AVG zijn hierop van toepassing.

Onze vijf uitgangspunten met betrekking tot privacy

  1. Werken met en voor mensen
  • Wij werken met en voor mensen. Dat is gaaf en inspirerend. Daarbij mogen wij dagelijks werken met zeer persoonlijke gegevens van klanten en hun gesprekspartners. Iedereen mag erop vertrouwen dat wij alle persoonsgegevens beschermen.
  • Wij gaan veel verder dan de wetgeving en de meeste onderzoeksbureaus.
  • Wij zijn ingeschreven bij het College Bescherming persoonsgegevens onder nummer m1410914.

     2. Geen persoonsgegevens op straat.

  • Data zijn afgeschermd opgeslagen bij een beveiligde externe hostingorganisatie. Niets wordt lokaal of op papier opgeslagen.
  • Alle persoonsgegevens worden versleuteld met AES-256 encryptie, een van de sterkste encryptiestandaarden beschikbaar.
  • Bij de versleuteling worden standaard beveiligde back-ups gemaakt om de vertrouwelijkheid te waarborgen.
  • Laptops en toegang tot persoonsgegevens vereisen een password.
  • Na elke veldwerkdag wordt al het papier uit de tas gehaald. Daarmee minimaliseren wij de kans op rondslingerende excelletjes.

     3. Scheiding van persoons- en onderzoeksgegevens.

  • Persoonsgegevens worden separaat van de onderzoeksgegevens opgeslagen.
  • Bij de dialogen worden observatieformulieren gebruikt. Daar worden het gespreksnummer en datum vermeld, overige persoonsgegevens worden niet vermeld om elke gesprekspartner te anonimiseren.
  • Wij houden klantgegevens bij i.k.v. sales en marketing. Dit netwerk sturen wij maximaal één nieuwsbrief per maand.

    4. Transparantie en inzicht.

  • Iedereen moet kunnen zien welke gegevens waar zijn opgeslagen.
  • Iedereen moet kunnen zien hoe wij processen inrichten om persoonsgegevens te beschermen.
  • Iedereen is welkom om tips en tricks te geven!

    5. Het team

  • Onze medewerkers zijn verplicht om vertrouwelijkheid te waarborgen en hebben alleen toegang tot persoonsgegevens als dit noodzakelijk is voor hun werkzaamheden.
  • Klanten en onderaannemers zijn op de hoogte van onze uitgangspunten en acties.
  • Klanten en onderaannemers vragen niet om persoonsgegevens, tenzij dit enkel voor het desbetreffende onderzoek bedoeld is.
  • Voor vragen over dit onderwerp kun je 24/7 bellen met Bart van de Ven, directeur van TrueTalk op 06-46717101

Bezoek aan de website

Wanneer je onze website bezoekt, zullen er cookies geplaatst worden. We plaatsen twee soorten cookies:

Functionele cookies: Deze worden geplaatst voor een goede werking van de website.

Analytische cookies: De analytische cookies zorgen ervoor dat we een goed beeld krijgen van welke pagina’s worden bezocht en hoe vaak. Deze analytische cookies verzamelen anoniem gegevens die verder geen grote impact hebben op de privacy. Deze cookies hebben een vervaltijd van enkele maanden. Je kunt cookies altijd zelf wissen in de browser.

Meedoen aan een onderzoek

Als je meedoet met een onderzoek waarvoor wij vooraf werven, verstrek je gegevens, zoals je naam, woonplaats, e-mailadres, een telefoonnummer en een IBAN om de onkostenvergoeding op te kunnen overmaken. Deze gegevens delen wij niet met anderen en aan onze klanten verstrekken wij alleen voornamen van gesprekspartners. Deze gegevens worden verwerkt in ons CRM.

Afspraak maken

Wanneer je een afspraak maakt met een van de medewerkers, dan worden gegevens gevraagd zoals de locatie, en eventueel de NAW-gegevens van de contactpersonen, zodat ze bijvoorbeeld gebeld of gemaild kunnen worden.

TrueTalk nieuwsbrief

Wanneer je met ons zaken doet of interesse hebt getoond in onze dienstverlening, zetten we je e-mailadres op onze mailinglist. Je kunt je zelf op elk moment uitschrijven van deze lijst, via de ‘uitschrijven’-link onderaan elke e-mail. Mocht je geen klant (meer) zijn van TrueTalk, dan kunnen we dit e-mailadres benutten voor latere marketingdoeleinden.

Contact met onze medewerkers per telefoon of mail

Je kunt via e-mail of telefonisch contact opnemen met onze medewerkers. In beide gevallen zullen er enkele gegevens opgeslagen worden om je te kunnen bedienen, zoals je naam, je e-mailadres en de vragen die je hebt.

Social media

TrueTalk maakt gebruik van social media om je op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen. Je kan ons volgen op Facebook, LinkedIn, Twitter, en Facebook. Aan het gebruik van social media zijn geen voorwaarden vanuit TrueTalk verbonden. Je gaat akkoord met de voorwaarden van het social media platform.

Jouw persoonlijke gegevens

Je hebt het recht om kosteloos inzicht te krijgen in welke persoonsgegevens wij van je verwerken. TrueTalk zal op dit verzoek in ieder geval binnen vier weken schriftelijk reageren. Vervolgens kun je TrueTalk verzoeken deze gegevens aan te vullen, te verbeteren, of te verwijderen, voor zover dit niet tegenstrijdig is met de (wettelijke) verwerkingsdoelen, waarbij je in jouw verzoek moet aan geven welke wijzigingen je wenst. Ook op dit verzoek zal TrueTalk in ieder geval binnen vier weken reageren. Als gegevens met toestemming zijn verkregen, dan heb je het recht deze toestemming weer in te trekken. Je hebt tevens het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens omtrent de verwerking van jouw persoonsgegevens.

Koude acquisitie

Het kan gebeuren dat TrueTalk je benadert zonder dat je ons eerder benaderd hebt. In dat geval komen je contactgegevens uit een openbare bron, zoals een online database met bedrijfsinformatie, de database van de Kamer van Koophandel, of afgeleiden daarvan.

Beveiliging van uw gegevens

Beveiliging staat bij TrueTalk hoog in het vaandel. TrueTalk zorgt te allen tijde voor passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies. Intern is een medewerker aangesteld die verantwoordelijk is voor de naleving van de privacywetgeving en de beveiligingsmaatregelen. Daarbij maakt TrueTalk gebruik van de diensten van Hosting2GO B.V. voor hosting en opslag van gegevens, gevestigd binnen de EU.

Bewaartermijn

Alle gegevens die nodig zijn voor onze diensten worden opgeslagen op onze systemen zolang je klant bent. Voor deze administratieve gegevens geldt de wettelijke minimale bewaartermijn van 7 jaar. Daarna zullen de gegevens worden gearchiveerd.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Indien TrueTalk mocht besluiten het privacybeleid te wijzigen, dan worden deze wijzigingen direct opgenomen in dit privacybeleid. Wij raden je daarom aan regelmatig dit privacy-beleid te raadplegen zodat je op de hoogte bent van eventuele wijzigingen.

Vragen of opmerkingen

Mocht je vragen hebben over de gegevens die wij van je verwerken, dan nodigen we je uit deze te stellen via info@truetalk.nl